Om u goed te kunnen helpen, vraagt onze praktijkassistente naar de reden van uw contact. Zij doet dat om samen met u te bedenken hoe we u het beste kunnen helpen en op welk moment. De praktijkassistente is hierin getraind en gaat vertrouwelijk om met uw informatie.
De praktijkassistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur en de huisbezoeken. De assistente kan bij veel voorkomende problematiek zoals koorts, keelpijn of diarree zelfstandig medisch advies geven. Tevens kunt u op afspraak bij het terecht voor:
U kunt een afspraak met de assistente maken door contact op te nemen met de praktijk.
De praktijk is uitsluitend open voor nieuwe patiënten die nog geen huisarts in Amstelveen hebben en woonachtig zijn in postcodegebied 1183. Om u in te schrijven kunt u in de ochtend tussen 8.30 en 11.30 uur bij de balie een inschrijfformulier invullen. U dient een identiteitsbewijs en BSN nummer mee te nemen en zo mogelijk ook uw zorgpas.
De uitslagen van (laboratorium) onderzoeken kunt u inzien in het patiëntenportaal.
Daarnaast kunt u de uitslagen opvragen bij uw huisarts tijdens het telefonisch spreekuur tussen 13:00 – 14:00 uur. Het is ook mogelijk om de uitslagen te bespreken tijdens een afspraak bij de huisarts of praktijkverpleegkundige (POH).
Indien u om medische redenen niet in staat bent om naar de praktijk te komen, kunt u vragen om een huisbezoek. Voor het aanvragen van een huisbezoek, kunt u contact opnemen met de assistente tussen 08:00 en 10:30 uur. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
Gaat u binnenkort op reis, dan kunt u bij ons terecht voor een reisadvies. Nadat u het reisvaccinatie formulier heeft ingevuld, kunt u een afspraak maken bij ons in de praktijk met Friederike Bakker. Zij kijkt samen met u welke vaccinaties en medicatie er eventueel nodig zijn. U krijgt zo nodig een recept. Voor het zetten van de vaccinatie kunt u vervolgens een afspraak maken bij de assistente.
Het reisadvies is uitsluitend voor patiënten die bij ons ingeschreven zijn.
De huisartsenzorg valt onder de zorgverzekeringswet en wordt volledig vergoed door uw ziektekostenverzekering, u ontvangt van ons daarvoor geen factuur. Uitzondering hierop is de reizigersvaccinatie, hiervoor ontvangt u wel een factuur van ons die u aan ons moet voldoen en, afhankelijk van uw zorgverzekering, kunt terugvorderen bij uw zorgverzekeraar.
Daarnaast kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).
Vaccinaties of inentingen op eigen verzoek en consulten of verrichtingen bij onverzekerde patiënten moeten door de patiënt zelf betaald worden.
Indien u zonder afbericht niet op een afspraak komt, kan de praktijk hier kosten voor in rekening brengen. De kosten zijn afhankelijk van de tijd die er voor u gereserveerd was.
Uw huisarts en uw apotheek kunnen uw medische gegevens delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld als een huisarts op de huisartsenpost of een dienstapotheek uw medische gegevens nodig heeft om u snel, goed en veilig te helpen. Het delen van uw medische gegevens gebeurt via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Maar alleen als u dat goed vindt.
Wilt u uw toestemming regelen voor het elektronische beschikbaar stellen van uw medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt? Ga dan naar de website Volgjezorg. U kunt daar uw toestemming regelen voor uw huisarts en apotheek.
Voor kwaliteitsverbetering willen we graag meer inzicht krijgen in hoe onze praktijk functioneert. Uw mening is daarbij erg belangrijk, omdat u bepaalde aspecten goed kunt beoordelen.
We vragen u daarom om een korte vragenlijst in te vullen. Dit gebeurt volledig anoniem en kost ongeveer 5 tot 10 minuten. Heeft u vragen? Neem dan contact op met de assistente.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!